گل‌گهر در تورنمنت سه‌جانبه شرکت نمی‌کند

گل‌گهر در تورنمنت سه‌جانبه شرکت نمی‌کند

گل‌گهر در تورنمنت سه‌جانبه شرکت نمی‌کند

سخنگوی باشگاه گل‌گهر سیرجان، با موضعی قاطع مخالفت این باشگاه با تورنمنت سه‌جانبه را اعلام کرد و گفت: چرا وقتی نوبت به سهمیه سوم رسید، جدول فریز شده کافی نبود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ابوذر خواجوی‌نسب سخنگوی باشگاه گل‌گهر سیرجان در این خصوص اظهار کرد: ما در هیچ تورنمنتی خارج از چارچوب مصوبات رسمی شرکت نمی‌کنیم. وقتی استقلال و تراکتور سهمیه لیگ نخبگان را گرفتند، کسی نگفت تورنمنت برگزار کنیم. وقتی سپاهان سهمیه سطح دو آسیا را گرفت، باز هم همان جدول حرف آخر را زد. اما به محض اینکه نوبت به سهمیه سوم رسید که طبق جدول به گل‌گهر می‌رسید، ناگهان همه چیز عوض شد، از این رو این دوگانگی در اعمال یک قانون واحد قابل توجیه نیست.

وی به پرونده بازیکن چادرملو اشاره کرد و گفت: کمیته انضباطی رای داد نتیجه بازی گل‌گهر و چادرملو سه بر صفر به نفع ما شود. چادرملو فرجام‌خواهی کرد اما کمیته استیناف تا ۳۱ خرداد رای نداد. حالا فدراسیون می‌گوید چون استیناف رای نداده، مسیر تورنمنت فعال شده است، در کدام نظام حقوقی سکوت مرجع بالاتر باعث بی‌اعتباری تصمیم مرجع پایین‌تر می‌شود؟ این نتیجه باید مبنای مقرراتی روشن داشته باشد.

خواجوی‌نسب سهل‌انگاری کمیته استیناف را نگران‌کننده خواند: وضعیت لیگ بیش از صد روز معلق مانده، فصل آینده فشرده است و هر روز تاخیر خسارت می‌زند. در این شرایط، کمیته استیناف در پرونده‌ای که سرنوشت یک سهمیه آسیایی به آن وابسته است، تشکیل جلسه نمی‌دهد. این سهل‌انگاری است یا باید پرسید چه کسی از این تاخیر سود می‌برد؟

سخنگوی باشگاه گل‌گهر سیرجان پیشنهاد برگزاری جام حذفی را مطرح کرد: تازه اول تیرماه اعلام کردند گل‌گهر هشتم تیر باید مقابل برنده پرسپولیس و چادرملو بازی کند. تیم چطور باید آماده شود؟ اگر واقعا به دنبال رقابت منصفانه هستید، جام حذفی که از قبل برنامه‌ریزی شده و گل‌گهر هنوز در آن حضور دارد، منطقی‌ترین بستر بود.

خواجوی‌نسب تاکید کرد: مصوبه سال گذشته هیئت‌رئیسه صریحا اعلام کرده یک سهمیه آسیایی متعلق به قهرمان جام حذفی است. هر سه تیم در آغاز فصل با این قانون موافقت کردند. گل‌گهر هنوز در رقابت است اما پرسپولیس و چادرملو حذف شده‌اند. چرا دو تیم حذف‌شده باید از طریق یک تورنمنت اختراعی دوباره به بازی برگردند؟ اگر پرسپولیس در جدول بالاتر از گل‌گهر و چادرملو بود، آیا اصلا چنین تورنمنتی برگزار می‌شد؟

وی در پایان گفت: موضع ما قانونی است. از فدراسیون و سازمان لیگ می‌خواهیم رای کمیته انضباطی را جدی بگیرند و از کمیته استیناف بخواهند در اسرع وقت رای صادر کند. اگر رای تایید شد، گل‌گهر سهمیه‌اش را دارد. اگر نقض شد، جام حذفی را کامل کنید. هیچ کدام از این مسیرها نیاز به اختراع یک تورنمنت جدید ندارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *